Sporto papildai: kaip juos galima vartoti?

sporto papildaiNerimą kelia sporto papildai? Nežinote kaip juos reikia vartoti? Jeigu esate tik pradedantis propaguoti sveiką gyvenseną, tai pirmiausia turėtumėte pasidomėti kokiais būdais visi papildai gali būti vartojami, nes nustebsite išgirdę, kad juos nebūtina vartoti užgeriant vandeniu ar tiesiog gaminant iš jų kokteilius. Yra daug būtų – vieni suteikia daugiau energijos, kiti – palengvina medžiagų įsisavinimą. Šiuos būdus ir aprašome žemiau.

Pagrindiniais atvejais šie papildai yra vartojami su vandeniu. Trumpai tariant, viskas priklauso nuo to, apie kokius papildus kalbate. Pavyzdžiui, aminorūgštys dažniausiai būna kapsulėse t.y. kaip paprasti vaistai arba tiesiog tablečių formos. Šias aminorūgštis dažniausiai reikia vartoti užgeriant su vandeniu, nemažiau nei stiklinę jo. Esmė tame, kad tokių papildų vartojimo alternatyvų kaip ir nėra, tuo labiau, kad dažniausiai tenka gerti kelias kapsules vienu metu – čia jau turite pasiskaityti etiketę dėl vartojimo kiekio. Aišku, kiti yra įsigudrinę – jeigu tai tabletės, tai jas tiesiog sutraiško ir paverčia į miltelius, kapsulės yra atidaromos bei turinys suberiamas į vandenį. Tokiu būdu galite vartoti ir gauti tą pačią naudą – tai galioja tiems, kuriems nepatinka ryti didelių piliulių.

Kreatinas, baltymai, „geineriai“ gali būti vartojami keliais būdais. Vienas pagrindinių – vanduo arba pienas. Tai reiškia, kad dažniausiai specialiose gertuvėse yra suplakami kokteiliai, nes šie papildai sportui yra būtent miltelinio pavidalo. Juos vartoti be galo lengva – sporto reikmenų parduotuvėse galite įsigyti specialias gertuves/maišykles ir naudoti, kad ir sporto salėje. Tai yra vienas patogiausių būdų. Jeigu viską derinate su maistu, tai turėtumėte žinoti, kad gali būti gaminamos specialios košės arba gėrimai kartu su tam tikrais maisto produktais. Daug sportininkų naudoja elektrinius maišytuvus, o į juos deda – liesą varškę, pieną, bananus, kiaušinio baltymus ir galiausiai dar įberia reikalingą kiekį kreatino, baltymų ar minėtų „geinerių“. Tai yra pagrindiniai būdai. Tiesa, grįžtant prie kokteilių, čia svarbu žinoti, kad su pienu jie gaunasi naudingesni nei su vandeniu, nes būtent piene yra nemažai baltymų bei kalorijų, kurios bus reikalingos sporto metu.