Apleistos buhalterijos tvarkymas

Apleistos buhalterijos tvarkymas – sugebėjimas išvengti didesnių problemų

apleistos buhalterijos tvarkymasBuhalterija yra vienas svarbesnių sraigtelių įmonės mechanizme, visi tai pripažįsta, tačiau kartais jai skiriamas išties per mažas dėmesys ar netgi visai apleidžiama. Taip dažniausiai atsitinka mažose ir vidutinio dydžio įmonėse, kur buhalteriją veda vadovas ar asmuo turintis platų spektrą įvairiausių pareigybių. Tokiu atveju, buhalterija nėra prioritetas ir prisimenama tik pasibaigus finansiniams metams, kuomet reikia teikti finansinėms institucijoms deklaracijas bei skaičiuoti balansą. Taigi, supratus, jog buhalterija yra apleista, reikia nedelsiant imtis veiksmų.

Susirasti patikimą buhalterį užtrunka, o kartais dėl mažos darbų apimties net nereikia pilną dieną dirbančio buhalterio, pakanka sudaryti sutartį su buhalterines paslaugas teikiančia įmone. Daugelis tokių įmonių teikia ir paslaugą pavadintą apleistos buhalterijos tvarkymas.

Kaip nustatyti, jog buhalterija yra apleista?

Jei einamuoju periodu, atsakingi asmenys negali įvardinti pagrindinių finansinių rodiklių, buhalterija greičiausiai yra apleista. Tai geriausias signalas, jog buhalterija vedama nenuosekliai, neparengtos metinės finansinės ataskaitos. Nevedant buhalterijos, ne tik nematomi finansiniai rodikliai, bet ir prarandami pinigai. Pavyzdžiui, taip galima netgi visus metus nepastebėti skolininkų, kurie per ilgą laiko tarpą gali net ir bankrutuoti. Lygiai taip pat galbūt nvykdomi finansiniai įsipareigojimai, nepateikiami dokuemntai finansinėms institucijoms.

Kam reikalingas apleistos buhalterijos tvarkymas?

  • Įmonėms, kuriose ilgą laiką nevesta buhalterinė apskaita.
  • Įmonėms, kurių už buhalteriją atsakingi asmenys planuotai ar neplanuotai išėjo nebaigus paruošti ataskaitų.
  • Įmonėms, įtariančioms, jog buhalterija gali būti vedama neapdairiai ar klaidingai.
  • Pasinaudojus apleistos buhalterijos tvarkymo paslauga, įmonei suteikiamos šios paslaugos:
  • Suvedami pirminiai dokumentai ir užregistruojamos visos finansinės ir ūkinės operacijos.
  • Patikrinami iki tol suvesti duomenys ir surandamos bei ištaisomos klaidos.
  • Apskaičiuojami arba perskaičiuojami mokėtini mokesčiai.
  • Parengiamos finansinės ataskaitos.
  • Pateikiamos ataskaitos bei deklaracijos valstybinėms institucijoms.

Apleista buhalterija tvarkoma remiantis konkretaus ataskaitinio laikotarpio Lietuvos Respublikos teisės aktus, numatyta mokestine sistema ir verslo apskaitos standartais. Tai puiki išeitis greitai išbristi iš susidariusios situacijos ir pradėti finansinius metus nuo gražaus ir sutvarkyto balanso.